SŁUBICE Tiry nadal są wielkim zagrożeniem

tir.popCo dalej z obwodnicą miasta?

Na nowo pojawiło się pytanie o szanse na budowę obwodnicy miasta

 

27 lipca kierowca wjechał do centrum Słubic i urządził sobie rajd ulicami miasta, pod prąd. Zniszczył słupy, znaki, barierki drogowe, w końcu uderzył w drzewo. Na szczęście nikt z mieszkańców nie ucierpiał. – Po tym zdarzeniu zgłosiło się do nas wielu mieszkańców, wszyscy czują się zagrożeni ruchem samochodów ciężarowych w mieście i pytają, co dalej z naszą walką o obwodnicę miasta – mówi Artur Smoleński, wiceszef stowarzyszenia SŁUBICZANIE.pl.

Organizacja od dawna walczy o wpisanie tej inwestycji do rządowych planów budowy dróg w Polsce. – Faktycznie trochę udało nam się zrobić. Chcieliśmy mieszkańcom przedstawić sprawozdanie z efektów naszej walki o obwodnicę – dodaje A. Smoleński. – Niestety resort infrastruktury nadal nie widzi możliwości realizacji tej inwestycji. Chciałbym jednak zapewnić, że członkowie naszego stowarzyszenia nadal są gotowi do zdecydowanej walki. Słuchamy mieszkańców i wiemy, że problem jest cały czas ogromny, że tiry stwarzają coraz większe zagrożenie dla nas wszystkich. Jeżeli mieszkańcy uznają, że znów powinniśmy zacząć blokować drogi w ramach naszego protestu, jesteśmy do tego gotowi – zapowiada Artur Smoleński.

ROBERT WŁODEK

Efekty działań stowarzyszenia SŁUBICZANIE.pl w walce o wpisanie inwestycji budowy obwodnicy Słubic do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad

W czerwcu 2011 roku stowarzyszenie wysyła listy do Ministerstwa Infrastruktury oraz do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W maju 2011 roku rozpoczyna się akcja zbierania podpisów pod żądaniem wpisania inwestycji budowy obwodnicy Słubic do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad. Mieszkańcy pod petycją stowarzyszenia złożyli w sumie ponad 5100 podpisów.

Podpisy z ponownym wnioskiem o wpisanie obwodnicy Słubic do rządowego Programu zostają wysłane do Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W październiku 2011 roku członkowie stowarzyszenia SŁUBICZANIE.pl spotykają się z posłanką Bożeną Sławiak (PO). Przedstawiają jej dokładnie wagę problemu braku obwodnicy i proszą o interwencję. Jej efektem ma być wniosek parlamentarzystów do ministra o wpisanie budowy obwodnicy Słubic do rządowego Programu.

17 listopada 2011 roku wniosek parlamentarzystów z Regionu Lubuskiego wpływa do ministerstwa.

25 maja 2012 roku stowarzyszenie SŁUBICZANIE.pl organizuje pierwszą w historii miasta blokadę głównej ulicy. W centrum miasta spotyka się około 150 osób, którzy głośno demonstrują swoje żądanie budowy obwodnicy Słubic.

Po blokadzie członkowie stowarzyszenia ponownie wysyłają listy do Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA, a także do marszałka województwa lubuskiego, wojewody lubuskiego oraz do wszystkich posłów i senatorów z Ziemi Lubuskiej z prośbą o wsparcie mieszkańców w walce o obwodnicę.

Listy przynoszą pierwsze efekty: swoje interpelacje podczas obrad Sejmu składają posłowie Krystyna Sibińska (PO), Witold Pahl (PO) i Elżbieta Rafalska (PiS). Oświadczenie do ministra wysyła także senator Dowhan (PO).

26 czerwca 2012 roku dochodzi do spotkania posła Witolda Pahla (PO) z wiceministrem infrastruktury, podczas którego parlamentarzysta przekonuje ministerstwo do konieczności rozpoczęcia inwestycji budowy obwodnicy Słubic.